کد خبر 95
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵

هیاتی که دست به کار شد؛ ورزش کارگری احیا می شود؟

هیاتی که دست به کار شد؛ ورزش کارگری احیا می شود؟

به نظر می رسد تغییر صورت گرفته در هیات ورزشهای کارگری همان حلقه مفقوده در اتصال این هیات با قشر سختکوش و مولد استان است.

هیاتی که نقش کلیدی در سلامتی و پویایی جامعه کارگری دارد پس از مدتها بیکاری و تعطیلی بالاخره در سیستان و بلوچستان دست به کار شده و شاید با تحرک بیشتر این هیات ، روزهای تازه ای هم در انتظار ورزش استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری ضربه ۶۰ | با تغییراتی که به تازگی در هیات ورزشهای کارگری سیستان و بلوچستان رخ داده ، حالا  برای اولین بار شاهد برگزاری المپیاد ورزشی کارگری در زاهدان هستیم و به نظر می رسد تغییر صورت گرفته همان حلقه مفقوده در اتصال هیات ورزش کارگری با قشر سختکوش و مولد استان است.
۱۷ اردیبهشت ماه امسال بود که حسین سعیدیان بعنوان رییس هیات ورزش کارگری استان انتخاب شد و فعالیتش را خیلی زود با برگزاری المپیاد ورزشی کارگری در زاهدان آغاز کرد.
وی در گفتگو با پایگاه خبری ضربه ۶۰ ، پایگاه تخصصی ورزش سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲ رشته ورزشی  تحت پوشش هیات کارگری استان هستند که پیش از این فعالیت اندکی داشتند ، ما در شروع کار تصمیم گرفتیم المپیادی را در ۱۶ رشته ورزشی و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار کنیم.

سعیدیان افزود : این المپیاد از اول خرداد ماه با حضور ۳۱۲ ورزشکار در رشته های والیبال ، فوتسال ، دارت ، دو و میدانی ، کبدی ، تیراندازی ، آمادگی جسمانی ، طناب کشی ، ورزش همگانی ، تکواندو ، ورزشهای رزمی ، کاراته ، ووشو ، پتانک، شنا و  تنیس روی میز آغاز شده و تا بیستم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
رییس هیات ورزشهای کارگری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه روسای انجمن ها و رشته های مختلف ورزشی هیات کارگری استان هم معرفی شده اند گفت : با مدیریت و برنامه ریزی آنان انتظار داریم  به زودی شاهد گسترش رشته ها و فعالیت کارگران در استان باشیم.
سعیدیان مهمترین چالش خود را در بدو کار ، احقاق حق از دست رفته کارگران در سنوات گذشته عنوان کرد و گفت : هم مسئولان دولتی و هم کارفرمایان توجه کافی را نسبت به قوانین و مسئولیت های ورزش کارگری نداشته اند و امیدواریم با تعامل و همفکری استانداری ، ادارات کل ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از همه مهمتر کارفرمایان و بخش های خصوصی بتوانیم به حق و حقوقی  که برای کارگران در نظر گرفته شده و تضمین کننده سلامتی و نشاط آنان است توجه بیشتری شود.
 وی از اینکه هیات ورزشهای کارگری در حال حاضر بودجه و فضای ورزشی مشخصی ندارد گلایه کرد و گفت : با تشکیل کارگروهی سعی داریم قوانین مربوط به ورزش کارگری در استان اجرایی شود که در اینصورت شاهد دوران طلایی ورزش استان نیز خواهیم بود.
حسین سعیدیان خاطر نشان کرد:  نیروهای شاغل در صنایع ، معادن ، اصناف ، کارخانجات ، مجموعه های خدماتی و پیمانکاری و سایر بخش های خصوصی به همراه خانواده هایشان آمار قابل ملاحظه ای از جمعیت استان را تشکیل می دهند  که در صورت برنامه ریزی برای این قشر ورزش همگانی و قهرمانی استان هم ارتقاء می یابد.

کد خبر 95

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =