کد خبر 83
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸

بازیهای قبل تدارکاتی بود ! مقابل اردکان محکوم به برد هستیم

بازیهای قبل تدارکاتی بود ! مقابل اردکان محکوم به برد هستیم

پایگاه خبری ضربه ۶۰ در آستانه هفته سوم لیگ برتر فوتبال ساحلی ، گفتگوی مفصلی با مسعود غلامی سرمربی تیم منطقه آزاد چابهار انجام داده است.

مسعود غلامی متولد ۱۳۶۵/۰۱/۱۰ در شهرستان بندر انزلی است . فوتبالیستی که در باشگاه بزرگ ملوان عضویت داشته و در رده های سنی مختلف برای این باشگاه بازی کرده است .
او به تیم بزرگسالان ملوان هم راه یافت و بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ با این تیم  در لیگ برتر ایران حضور داشت.اما فعالیتهای این بازیکن در فوتبال ساحلی از سال ۲۰۰۸ و با حضور در تیم ملی در جام جهانی فرانسه آغاز شد. یکسال بعد (سال ۲۰۰۹ ) هم  در المپیک ساحلی در جزیره بالی عضو تیم ملی فوتبال ساحلی بود.
 غلامی در رقابتهای باشگاهی فوتبال ساحلی برای تیمهای قوی سپید و ملوان بندر انزلی و یک فصل هم در تیم شاهین خزر رودسر بازی کرده است. وی از جمله بازیکنانی بود که وارد عرصه مربیگری فوتبال ساحلی شد و ابتدا در کشور آذربایجان و در تیم شوشا قره باغ و سپس در ایران در تیم شمالی خزر رودسر و این اواخر در تیمهای یزدی ایفا اردکان و چادرملو اردکان مربیگری کرد.
مسعود غلامی در سال ۱۴۰۲ تجربه متفاوتی را پیش رو دارد و هدایت ساحلی بازان منطقه آزاد چابهار را در لیگ برتر ایران بعهده دارد. تیم او لیگ را با ۲ باخت شروع کرده و در هفته سوم قرار است روز چهارشنبه ۱۷ خرداد پذیرای چادرملو اردکان باشد. با او گفتگوی مفصلی درباره خودش و تیم جدیدش داشتیم که تقدیم می شود:

از شهر کویری یزد به شهر ساحلی چابهار آمدید …
   البته من خودم بچه شهر ساحلی انزلی هستم و کاملاً به شرایط این مناطق آگاه هستم که چقدر استعداد در این مناطق وجود دارد. اما به خاطر سبک زندگی و هم ژنتیک جوانان این استان فکر می کنم تصمیم کاملاً درستی گرفتم.
 

چه شد که از تیم اردکان جدا شدید؟

دو سال در اردکان و سرمربی تیم چادرملو بودم.  وقتی تیم را تحویل گرفتم حدود دو ماه تا شروع بازیها زمان داشتیم که زمان کافی بود. خدا را شکر توانستیم هر دو سال در جمع چهار تیم بالایی جدول قرار بگیریم . بعد از پایان قراردادم مدیریت باشگاه تغییراتی را ایجاد کرد که در دنیای حرفه ای فوتبال قابل درک است و من هم به این تصمیم  احترام می گذارم .

جا دارد از اعضای باشگاه حرفه ای چادرملو تشکر ویژه ای  داشته باشم و همچنین از مردم خوب شهر اردکان.
 

با حضور شما در تیم چابهار چه تغییراتی ایجاد شد و چه روندی را برای حضور در بازیها طی کردید؟

ما سعی کردیم اسکلت اصلی تیم را حفظ کنیم و سعی بر این داریم که سبک فوتبال مدرن را مد نظر قرار دهیم که حتی در دو بازی که انجام شد فارغ از نتیجه ،  نوع بازی کاملاً راضی کننده بود و مالکیت توپ که سلیقه شخصی من است رقم خورد.
 
ساختار تیم منطقه آزاد و شرایط کار در این باشگاه را چطور می بینید؟
فکر می کنم با انتخاب مربی خارج از استان نگاه باشگاه نگاه تغییر است. امیدوارم رفته رفته با برنامه هایی که پیش رو داریم از نظر ساختار به ساختار یک باشگاه منظم و حرفه ای نزدیک شویم.
 
آیا ترکیب دلخواهتان جذب تیم شده ؟
همانطور که اطلاع دارید  تقریباً دو هفته مانده به بازیهای لیگ برتر به تیم اضافه شدم و تقریباً اکثر بازیکن هایی که مد نظر داشتم با باشگاه‌های مختلف قرارداد بسته بودند و تنها توانستیم دو بازیکن را به تیم اضافه کنیم.
لازم به ذکر است که ما در دو هفته ابتدایی  با یک دروازه بان شروع کردیم که در فوتبال ساحلی تیم های حرفه ای بنا به دلایل تاکتیکی با دو دروازه بان در طول مسابقه بازی می کنند.
خوشبختانه اخیرا هم  یک دروازه بان جوان از تیم فولاد هرمزگان جذب کردیم  که از بازی سوم در ترکیب تیم قرار خواهد گرفت.

بازیها برای شما خوب شروع نشد، دو باخت در دو هفته ، آیا این نتیجه راضی کننده است  ؟
با توجه به زمان کمی که قبل از شروع بازیها برای آماده سازی داشتیم در واقع دو بازی ابتدایی فصل را کاملاً بازی تدارکاتی در نظر گرفتیم که باز هم فارغ از نتیجه  ، کاملاً بازی چشم نوازی را انجام دادیم که حتی در بازی با تیم خوب خزر رودسر کاملاً مستحق پیروزی بودیم اما متاسفانه در ضربات پنالتی بازی را واگذار کردیم.
 
روز چهارشنبه بازی سخت تری در پیش دارید ؟ شاید هم یک بازی انگیزشی برای شما ؟ این بازی را چطور می بینید؟

ما در این بازی محکوم به برد هستیم.  شناخت خوبی از حرف دارم و نسبت به شناختی که از آنها داریم کاملاً با برنامه ریزی پا به این بازی خواهیم گذاشت.
 بچه ها انگیزه زیادی برای این بازی دارند ، من و تمام اعضای تیم چشم به ۳ امتیاز کامل این مسابقه داریم.
 

با انتخاب بنی صدر، گام بلندی برای حرفه ای شدن برداشته شد

جایگاهی که در تیم منطقه آزاد به دنبال آن هستید چیست و فکر می کنید چقدر زمینه آن در این باشگاه فراهم است؟
خوشبختانه مدیریت باشگاه با اضافه کردن آقای بنی صدر بعنوان سرپرست تیم که شخص کاملاً ورزشی است  قدم بزرگی برای حرفه ای تر شدن باشگاه برداشته است .  نظم خوبی را همراه با خودشان به  باشگاه آوردند . نگاه شخصی من همیشه بالای جدول بوده که طبق تجربه هایی که در این مسیر داشتم رشته فوتبال ساحلی حتی در اواسط فصل قابل پیش بینی نیست.
 

از قبل و در این مدت که در چابهار کار می کنید چه شناختی از فوتبال ساحلی چابهار و استان به دست آورده اید؟
من همیشه برای بالا بردن سطح علم مربیگری ام روند تمام تیم ها را دنبال می کردم و همیشه تیم چابهار شخصیت تیمی خوبی در ذهن من داشت.  بنا به وجود استعداد هایی مثل سعید پیرامون انگیزه حضور من برای رو به جلو بردن این تیم در چابهار بالاست.
 
استان کویری مثل یزد نسبت به استانهای ساحلی پیشرفت بیشتری داشته ، با توجه به اینکه خودتان در یزد سابقه فعالیت دارید فکر می کنید علت آن چیست و سیستان و بلوچستان را دارای چه ظرفیتهایی برای پیشرفت می بینید ؟
بخش اول سوالتان را با یک جمله کوتاه پاسخ می دهم . مدیریت خوب . آنها در همه زمینه ها از جمله زیرساخت ها ، آموزش و لیگ  خیلی موفق عمل کرده اند.
شک ندارم از نظر استعداد چابهار شرایط ایده آلی دارد. هزینه کافی در راستای بازیکن سازی در رده های پایه با مدیریت حرفه ای و برنامه های بلند مدت تنها راه موفقیت است که امیدوارم مسئولان چابهار به این موضوعات توجه کنند.
 
لیگ استانی برای استعدادیابی و افزایش علاقمندان به فوتبال ساحلی موثر است 
 
آیا باورتان می شود سیستان و بلوچستان هنوز لیگ ساحلی ندارد؟ نظرتان در این خصوص چیست؟
البته ۸۰ درصد استانهای مدعی در استان های خود شان لیگ ندارند. اما سیستان و بلوچستان می تواند پیش قدم شود و  فرصت برگزاری  لیگ استانی برای استعدادیابی و افزایش علاقمندان را از دست ندهد. البته بدون لیگ هم موضوع  استعداد یابی در رده های سنی پایه را دنبال می کنیم.

واکنش ورزشی ها و مردم نسبت به حضور شما در این شهر چگونه است؟
من  از قبل دوستان زیادی در این رشته در استان سیستان و بلوچستان داشته ام و از زمان حضورم در این شهر واکنش‌های مثبتی دیدم واز حمایتشان تشکر می کنم. امیدوارم با همکاری و کمک گرفتن از این عزیزان و حتی پیشکسوتان ورزشی گام بلندی برای موفقیت در این راستا برداریم و در این مسیر هم رکاب شویم.

چه رتبه ای را برای این فصل  پیش بینی می کنید ؟
باز هم میگویم چون زمان کمی برای هماهنگی تیمی در اختیار داشتیم جواب این سوال در این زمان منطقی به نظر نمی رسد اما مطمئناً هدف گذاری ما برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم بالایی جدول مسابقات است.
ما خیزی کهدر این فصل برداشتیم برای نیمه بالایی جدول است. انشاء الله لایق یکی از سکوها باشیم.
 
نظرتان راجع به نقاط ضعف و قوت لیگ ساحلی چیست ؟
 لیگ ساحلی ایران پویا ترین لیگ دنیا است که در تمام رده های سنی و بانوان مسابقات آن برگزار می شود و تقریباً هفت ماه در سال درگیر مسابقات هستیم. نقاط ضعف خاصی دیده نمی شود ولی نظر شخصی من این است که مدت زمان مسابقات کاهش یابد زیرا مبالغی که بازیکنان و مربی ها دریافت میکنند نسبت به زمانی که در اختیار باشگاه ها هستند منطقی به نظر نمی رسد.

آیا تابستان فصل خوبی برای برگزاری مسابقات ساحلی است ؟
مسابقات تقریباً در تمام دنیا در فصل گرما آغاز می شود و فکر می کنم در زمان مناسبی برگزار می شود.
 
برای استعدادیابی حتی به روستاها خواهم رفت
 
قرارداد شما فقط برای حضور در تیم بزرگسالان است یا مدیران تیم برای تیمهای پایه هم برنامه دارند؟
 قطعا پرداختن به تیمهای پایه را محدود به آن چه که در قرارداد ذکر شده یا نشده نمی کنم . ما برای پیشرفت تیم باید در رده های سنی برنامه ریزی داشته باشیم چون نگاه من اینگونه است که سرمایه های یک باشگاه بازیکنان پایه باشگاه است و ما حتی برای استعدادیابی به روستاها و شهرهای مجاور هم خواهیم رفت.
 
مربی بزرگی مثل شهرام دانه کار هم به چابهار آمده است و از آن موقع این شهر روند پیشرفت را آغاز کرد اما در انتقال تجربیات مربیان ملی به فوتبالیست های چابهاری وقفه زیادی افتاد. چابهار و استان را چقدر نیازمند آموزش می بینید ؟
آقای دانه کار از خاک خورده ها و بزرگان فوتبال ساحلی کشور هستند که رد پای بزرگی از خودشان در این استان به جا گذاشتند که واقعاً باعث افتخار من است که جا پای ایشان گذاشتم.در مورد ارتقا آموزش هم  برنامه داریم کلاس های تئوری و عملی زیادی در استان برگزار شود و فکر می کنم حتی دعوت از مربی های بین المللی کمک زیادی به استان در زمینه پرورش مربیان بومی خواهد کرد.
 
صحبت پایانی …
از مربیان و کادر فنی و بازیکنان سالهای گذشته تیم منطقه آزاد چابهار که تلاش زیادی کردند این تیم در لیگ برتر ماندگار شود تشکر می کنم و حالا در ادامه مسیر هم می خواهم در کنار ما باشند. همچنین از حمایت مالی مسئولان پتروشیمی و منطقه آزاد چابهار که در کنار هم برای موفقیت تیم و شادی مردم چابهار دست به کار شده اند سپاسگذارم . امیدوارم بتوانیم با نتایج در خور اهداف باشگاه و مسئولان را به مرحله اجرا برسانیم.
از شما هم که بدون وقفه موضوعات مربوط به فوتبال ساحلی و رقابتهای لیگ برتر را دنبال می کنید قدردانی می کنم.

کد خبر 83

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =