کد خبر 82
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۶

نباید برای مدال بعدی ۸۰ سال دیگر منتظر بمانیم !

نباید برای مدال بعدی ۸۰ سال دیگر منتظر بمانیم !

تنها مدال آور تاریخ بوکس ایران از رقابتهای جهانی ، اعتقاد دارد نباید منتظر شگفتی و معجزه بود و می توان با برنامه ریزی در بوکس جهان صاحب جایگاه شد.

پایگاه خبری ضربه ۶۰ | به بهانه قرار گرفتن دانیال شه بخش در جمع ۱۱ بوکسور برتر جهان و همچنین آغاز اردوی تیم ملی بوکس با او پیرامون موضوعات مختلف هم صحبت شدیم که خواندن چکیده این گفتگو خالی از لطف نیست.
در کارنامه درخشان بوکسور مستعد سیستان و بلوچستان حضور در المپیک توکیو – دو حضور و یک مدال جهانی و مدال نقره رقابتهای قهرمانی آسیا به چشم می خورد که این موضوع در تصاحب این رتبه نقش مهمی داشته است.
ابتدا سراغ رنکینگ یازدهمی دانیال شه بخش رفتیم که وی در پاسخ گفت : از این موضوع خوشحالم ، رنکینگ اعلام شده بر اساس حضور در پیکارهای بوکس آماتور است و ارتباطی با بوکس حرفه ای ندارد . من از دوره قبلی رقابتهای جهانی در صربستان تا رقابتهای جهانی ازبکستان در هیچ مسابقه ای شرکت نکردم و اگر در ازبکستان در حقم اجحاف نمی شد قطعا در رنکینگ اعلام شده بالاتر از رده یازدهم قرار می گرفتم.

شه بخش درباره اینکه در فاصله دو دوره رقابتهای جهانی ، به چه علت در پیکارهای قهرمانی آسیا شرکت نکرد گفت : پس از حضور در رقابتهای جهانی صربستان ، در یک مسابقه  حرفه ای در دوبی شرکت کردم و قرار بود یک مسابقه دیگر هم برگزار شود که لغو شد و به همین دلیل تمرین کافی نداشتم .  رقابتهای آسیایی اردن هم که فرا رسید دچار افت شدیدی شده بودم و بر خلاف حرفهایی که مطرح می شد که  دانیال برای ایران مسابقه نمی دهد فقط بدلیل آمادگی پایین ترجیح دادم در این رقابتها شرکت نکنم.
بوکسور ملی پوش ایران افزود : رقابتهای دیگری در دنیای بوکس و توسط آیبا در این مدت برگزار شد اما هیچ برنامه خاصی برای حضور بوکسورهای ایران مدنظر نبود و ما صرفا در فضای مجازی بیننده این پیکارها بودیم . ما همیشه در این مدت مشغول تمرین بودیم و رقبای ما در حال مسابقه در رقابتهای سطح بالا و معتبر بودند !
دانیال شه بخش گفت : زمانی که مدال برنز جهان را کسب کردم تصورم این بود که خیلی چیزها تغییر می کند ، در آن لحظه دقیقا به این فکر می کردم حالا که در رقابتهای جهانی افتخارآفرینی کرده ام برایم برنامه ریزی می کنند و مدالهای بعدی و حتی مدال المپیک را هم به دست می آورم اما اوضاع آنطور که فکر می کردم پیش نمی رود و چالش بزرگ من همین موضوع است.
وی ادامه داد : باید دیدگاهها تغییر کند و حضور در دنیای قهرمانی بوکس در اولویت قرار بگیرد ، پیکارهای زیادی است که می توانیم در آن شرکت کنیم اما هیچ برنامه خاصی نیست و اگر برنامه ریزی نکنیم برای مدال بعدی باید ۸۰ سال دیگر هم منتظر بمانیم!  شما مسیر پیشرفت هند را بررسی کنید که آنها چگونه حالا می توانند در هر مسابقاتی که برگزار شود مدالشان را بگیرند ، ما از هند که کمتر نیستیم . نباید منتظر شگفتی و معجزه باشیم و باید در رقابتهای بین المللی بیشتری شرکت کنیم.

بوکسور سیستان و بلوچستان درباره حضور در بازیهای آسیایی و میزان شانسی که برای کسب مدال دارد هم گفت : از پنجشنبه ( ۲۵ خرداد ) به اردوی تیم ملی ملحق می شوم تا برای حضور در هانگ ژو آماده شوم. موفقیت در بازیهای آسیایی فقط به صرف خود این بازیها مهم نیست بلکه به این دلیل مهم تر می شود  که قرار است ورودی و کسب سهمیه المپیک هم باشد.
دانیال شه بخش ۲۳ ساله افزود : همه به خوبی می دانیم قدرت های بوکس جهان در آسیا هستند و کسب مدال در بازیهای آسیایی چه بسا سخت تر از رقابتهای جهانی باشد چرا که در بازیهای آسیایی و المپیک رقابتها در ۷ وزن برگزار می شود و در رقابتهای جهانی در ۱۳ وزن و این موضوع می تواند به منزله حضور دو قهرمان جهان در یک وزن باشد و به همین دلیل کار سختی پیش رو داریم. نباید از اردوها و رقابتهای بین المللی برای حضور در این رقابتها غافل شویم.
وی گفت : البته همیشه سعی می کنم با ذهنیت برنده شدن وارد رینگ شوم و امیدوارم بهترین مدال آور ایران در بازیهای آسیایی باشم و تیم بوکس ایران هم به موفقیت کاروان اعزامی ایران به این بازیها کمک ویژه ای کند.  

کد خبر 82

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =