کد خبر 190
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

فوتبالی که پیشرفت می خواهد مثل خرس نمی خوابد!

آغاز لیگ فوتبال سیستان و بلوچستان پس از ۱۰ ماه استراحت...

آغاز لیگ فوتبال سیستان و بلوچستان پس از ۱۰ ماه استراحت...

فصل جدید لیگ فوتبال باشگاههای سیستان و بلوچستان از " چهارشنبه " کار خود را آغاز می کند.

پایگاه خبری ضربه ۶۰    رقابتهای لیگ فوتبال باشگاههای استان در حالی از روز چهارشنبه " ۲۰ دی ماه " با حضور ۱۶ تیم در دو گروه آغاز می شود که مدت زمان زیادی از برگزاری فصل قبلی گذشته و شکل برگزاری فصل جدید نیز امیدوار کننده نیست و قرار است باز هم پرونده بازیها در مدت زمان کوتاهی بسته شود.

۷ اسفند ۱۴۰۱ بود که دیدار نهایی رقابتهای فصل گذشته برگزار شد و حالا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ فصل جدید بازیها !  استراحتی ۳۱۸ روزه که هیچ توجیه و منطقی پشت آن نیست و هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان در راس و صدر این برنامه ریزی عجیب و غریب است که نمونه آن را در هیچ استانی نخواهید دید.

جدا از وقفه ۱۰ ماهه ، هیچ خلاقیت تازه ای هم  برای جبران این تعطیلی طولانی مدت اتفاق نیفتاده است.  با توجه به تقسیم تیمها در دو گروه  و رقابت آنها بصورت تک دیدار  و " نه رفت و برگشت " پیش بینی می شود ۳ ماهه تکلیف این رقابتها نیز مشخص شود و دوباره احتمالا ۸ تا ۹ ماه استراحت !

در حالیکه حضور ۱۶ تیم در این بازیها می توانست به راحتی ۳۰ هفته مفید و چیزی حدود ۷ تا ۸ ماه  بازیکنان و تیمها و داوران و تماشاگران را در مسابقات حفظ و به رشد هر چه بیشتر آنها و هیجان رقابتها اضافه کند هیئت فوتبال باز هم با همان رویکرد قبلی به دنبال حل و فصل کردن ماجرا در کوتاهترین زمان ممکن است .

البته که دست هیئت فوتبال استان از گذشته تاکنون با بهانه عدم تمایل و توانایی تیمها برای برگزاری طولانی مدت رقابتها باز بوده و هست و شکی هم نیست که تیمهای فوتبالی سیستان و بلوچستان استطاعت مالی برای این حجم از تمرینات و مسابقات را ندارند اما آیا  راه حل نجات تیمها و فوتبال تیشه به ریشه زدن است یعنی تکرار همان روال قبلی و عادت دادن تیمها و بازیکنان به ۳ ماه تمرین و مسابقه ؟!  آیا این روند نتیجه ای برای فوتبال استان داشته است ؟

بیایید جور دیگر به ماجرا نگاه کنیم ، مگر غیر این نیست که همین تیمها با همان مشکلات مالی همیشگی قرار است ۷ دیدار مرحله مقدماتی را برگزار کنند؟ و البته تیمی که بخواهد تا دیدار نهایی و قهرمانی پیش برود تعداد بازیهایش به عدد ۱۱ هم خواهد رسید .

پس اگر هیئت فوتبال از چند سال قبل ، به مرور و با برنامه بلند مدت تلاش می کرد تا هر سال تعداد بازیها و مدت زمان برگزاری لیگ افزایش پیدا کند تیمی که توانایی حضور در ۱۱ مسابقه را داشته  قطعا می تواند در سال بعدی ۱۳ مسابقه ، سال بعدی ۱۵ مسابقه و همینطور توانایی حضور در ۳۰ مسابقه را هم پیدا کند!

همه به خوبی می دانند که با وجود محدودیت های مالی ، فوتبال  این خطه به تغییر و تحول در نگاه و اجرای برنامه ها نیاز دارد.  جسارت ، انگیزه و خلاقیتی که می تواند از مسئولان هیئت فوتبال آغاز و به تیمها منتقل شود و با وجود همه محدودیت ها روزهای خوشی را برای فوتبال این استان هم رقم بزند.

کد خبر 190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =