کد خبر 155
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷

از مهد کبدی تا عهد کبدی !

امیرمحمد ظفردانش در لیگ پرو کبدی

امیرمحمد ظفردانش در لیگ پرو کبدی

سیستان را خواستگاه کبدی می دانند اما این هندیها هستند که تاریخ کبدی را از صدر تاکنون از آن خود کرده اند و با لیگ پر زرق و برقشان سالهاست در این رشته چشم نوازی می کنند.

پایگاه خبری ضربه ۶۰    لیگ پروکبدی همه ساله در کشور هند برگزار می شود و فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ این رقابتها نیز چند روزی است با حضور کبدی کار ملی پوش سیستان و بلوچستان و ایران در حال برگزاریست.

 امیرمحمد ظفردانش که تنها جایگزین نسل طلایی کبدی استان محسوب می شود پا جا پای بزرگانی همچون معراج شیخ و هادی اشترک گذاشته که سالها در این لیگ معتبر و پرستاره هنرنمایی کردند و حالا نوبت این ورزشکار جوان است تا سالها بجنگد و افتخار کسب کند و از رشته ای که در استان و کشورش شرایط مالی مناسبی ندارد ، در هند و لیگ پروکبدی دستمزد روزهای سختی که پشت سر گذاشته را بگیرد.

ظفردانش پس از اینکه در یکسال اخیر در تیمهای ملی کبدی جوانان و بزرگسالان ایران درخشید و به ترتیب مقامهای قهرمانی جوانان آسیا ، نایب قهرمانی بزرگسالان آسیا و نقره بازیهای آسیایی هانگ ژو را کسب کرد مورد توجه تیم  یومومبای قرار گرفت و از ۲ دسامبر ( ۱۱ آذر ) در این رقابتها حاضر شده است.

ظفردانش تاکنون در ۵ بازی بعنوان بازیکن اصلی برای تیمش به میدان رفته و عملکرد قابل قبولی داشته است. تصاویری که از این کبدی کار منتشر شده یادآور حرکات استثنایی معراج شیخ است که سالها مورد توجه هندیها بود.

از ایران ۱۱ کبدی کار در پرو کبدی حضور دارند که  امیرمحمد ظفردانش تنها نماینده سیستان و بلوچستان است! 

کد خبر 155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =