کد خبر 140
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

کودکان و نوجوانان هم کارگرند ؟!

هیئتی که شبیه هر هیئتی هست جز هیئت کارگری !

هیئتی که شبیه هر هیئتی هست جز هیئت کارگری !

هیئت ورزشهای کارگری سیستان و بلوچستان که با هدف توسعه و پیشرفت ورزش کارگری شکل گرفته اما به نظر می رسد مسیر را بیراهه می رود و فعالیت هایش خیلی معطوف به کارگران نیست .

 سه هیئت  کاراته ، بدنسازی و پرورش اندام و ورزشهای رزمی به تازگی از عملکرد هیئت ورزشهای کارگری استان انتقاد کرده اند و اعتقاد دارند فعالیت های این هیئت باعث بروز مشکلات عدیده ای شده که ادامه این روند به نفع ورزش استان نیست .

با توجه به اینکه یکی از ظرفیت های هیئت ورزشهای کارگری  تنوع رشته های مختلف در آن است ، اما این موضوع قبل از اینکه فرصتی برای توسعه و شکوفایی ورزش کارگری در استان باشد  بر اساس اقدامات یا سیاست های اشتباه در این هیئت، سبب موازی کاری با هیئت های مستقل ورزشی شده که در بسیاری از موارد دلخوری و اعتراض مسئولان آن هیئت ها را  به همراه داشته و یا دو دستگی هایی را رقم زده است.

برخی از افرادی که مسئولیت رشته های مختلف را در هیئت ورزشهای کارگری استان بعهده گرفته اند تجربه زیادی در مدیریت ورزش دارند اما فعالیت های اخیر آنها نوعی دخالت در امور سایر هیئت ها تلقی می شود که بهتر است با تغییر رویکرد ، این تجربیات برای احیا و رشد ورزش کارگری به کار گرفته شود.

هیئت ورزشهای کارگری استان چندی قبل مسابقات رده های سنی نوجوانان و جوانان کاراته را با عنوان رقابتهای کارگری برگزار کرد که  هیچیک از این ورزشکاران از جامعه زحمتکش کارگری نبودند ! به گفته مسئولان هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان ،  رقابتهای قویترین مردان کوچک هم با دخالت هیئت ورزش کارگری  برگزار شد که اختصاص به رده سنی نونهالان داشت !  هیئت ورزشهای رزمی هم به فعالیت های این هیئت معترض شده است.

استفاده از پیشکسوتان و مدیرانی که پیش از این در سایر هیئت های ورزشی تجربه فعالیت داشته اند قابل تقدیر است اما اگر این افراد بخواهند فرصت فعالیت در این هیئت را با تسویه حساب های شخصی با رقبای خود که در هیئت های مستقل ورزشی مشغول به کار هستند هدر بدهند جایگاه و  دیدگاهشان را نسبت به مدیریت ورزشی زیر سوال می برند.

 حسین سعیدیان رییس هیئت ورزشهای کارگری استان فردی علاقمند به خدمت نشان داده اما اگر این دخالت ها در امور سایر هیئت ها  چه آگاهانه یا ناآگاهانه رخ داده باشد برای ادامه فعالیت ورزشی او مطلوب نیست. رییس هیئت ورزشهای کارگری می تواند هر چه زودتر با تجدیدنظر در روند فعالیت های این هیئت هم به ورزش کارگران استان رسیدگی بیشتری کند و هم جلوی اقداماتی که در چارچوب اختیارات و مسئولیت های این هیئت نیست را بگیرد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان گفته قرار است به این موضوع  ورود کند و جلوی آشفتگی بیشتر ناشی از این فعالیت ها را بگیرد و هر هیئت طبق اختیارات و مسئولیت های خودش به ورزش و ورزشکاران خدمت کند و پا را فراتر نگذارد.

کد خبر 140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =