کد خبر 129
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۴

درخواستی از استاندار

با سالانه ۱۵ میلیارد ، در ورزش استان معجزه کنید

با سالانه ۱۵ میلیارد ، در ورزش استان معجزه کنید

در سیستان و بلوچستان در حالی توقع موفقیت ورزش و معرفی قهرمان را داریم که هیچ یک از مربیانی که مسئولیت قهرمان پروری دارند دستمزد و حقوقی ندارند!

در حال حاضر هر معلم ورزش در استان و کشور به ازای فعالیت ماهانه اش حدود ۱۵ میلیون تومان حقوق می گیرد و البته همه می دانند با وجود تلاش معلمان ، کار اصولی و زیربنایی خاصی در زنگ ورزش مدارس صورت نمی گیرد . اما در نقطه مقابل مربیان تخصصی که در هیئت های ورزشی استان مسئولیت آماده سازی ورزشکاران و حضور و موفقیت آنها را در رقابتهای ورزشی بعهده دارند در سیستان و بلوچستان قرارداد مالی ندارند .

 جدا از مسئله حقوق و دستمزد ، سیستان و بلوچستان از حیث ابزارها و تجهیزات ورزشی مورد نیاز در فقر مطلق قرار داد و این موضوع کار را برای مربیان دلسوز و علاقمند در این استان سخت تر از مناطق دیگر کرده است.

ضعف مالی در هیئت های ورزشی ، نبود باشگاههای خصوصی توانمند و عدم برنامه ریزی نهادهای دولتی برای حمایت از مربیان ، امکان حمایت از این افراد زحمتکش و سازنده را از بین برده و چه بسا بسیاری  از آنها حرفه مربیگری را رها و یا انگیزه های لازم را از دست داده اند.

در چنین شرایطی ، جالب است بدانید مربیان سیستان و بلوچستان قهرمانان زیادی را به تیمهای ملی معرفی کرده اند که شاخص ترین آنها در رشته های کبدی ، کریکت ، بوکس، بدمینتون ، کشتی ، فوتسال ، سپک تاکرا و ... فعالیت دارند و حتی خود به نیمکت تیمهای ملی رسیده اند.

ارزش کار این افراد زمانی بیشتر می شود که بدانیم آموزش و پرورش این استان هم با فقر معلم ورزش مواجه است و در مقابل چنین شرایط سختی ، خلا توجه و حمایت مسئولان کاملا احساس می شود و هر چه زودتر باید برای ساماندهی وضعیت مربیان ورزش در تیمها و هیئت های ورزشی استان اقدام موثری انجام شود.

همه به خوبی به نقش و اثرگذاری مربی در جامعه واقفیم و نباید فراموش کنیم که آنها جدا از ورزش در زمینه های اخلاقی  و فرهنگی نیز می توانند برای فرزندان این مرز و بوم مفید باشند و بی توجهی به آنان معنا و مفهومی جز بی توجهی به سرمایه های انسانی این استان نخواهد بود!

۱۲۰۰ معلم ورزش در مدارس استان مشغول تدریس هستند که هنوز هم برای جامعه ۹۰۰ هزار نفری دانش آموزان بسیار اندک است ، اما فرض کنید اگر مسئولان استانداری شرایط را برای جذب و اشتغال ۱۰۰ مربی فعال هیئت های ورزشی فراهم کنند چه تحول فوق العاده ای را در ورزش استان خواهیم دید.

با نرخ دستمزدهای مرسوم بین کارمندان و معلمان ، حقوق و دستمزد ۱۰۰ مربی ورزش شاید به ۱۵ میلیارد تومان هم در سال نرسد اما به نظر شما وقتی مربیان ورزش سیستان و بلوچستان بدون کمترین حمایتی دهها قهرمان و ملی پوش معرفی کرده اند ، آنوقت نمی توانند اعجاز کنند و فرزندان این خطه را بر سکوهای رفیع ملی و بین المللی قرار دهند؟!

انتظار اهالی ورزش از استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان استانداری که همواره بر موضوع ورزش و جوانان تاکید داشته اند چیزی جز این نیست که محور ابتکار و خلاقیت برای رشد و اعتلای ورزش استان باشند و از پیشنهادات و راهکارهای نه چندان سختی که پیش روی آنها برای تغییر و تحول در ورزش قرار داده می شود استقبال کنند.

کد خبر 129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =