کد خبر 127
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹

در بازیهای آینده تیم منسجم تری را خواهید دید

در بازیهای آینده تیم منسجم تری را خواهید دید

حمیدرضا بنی صدر متولد سال ۱۳۵۶ در استان لرستان که مدتهاست در اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان فعالیت دارد یکی از چهره های دلسوز ورزش استان لقب گرفته . او که پیش از این باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی برای ورزشکاران چابهاری شده امسال سرپرستی تیم فوتبال ساحلی منطقه آزاد چابهار را بعهده گرفته و اعتقاد دارد این تیم با هماهنگی بیشتر بازیکنان، به یکی از مدعیان رقابتهای لیگ برتر تبدیل می شود .

پایگاه خبری ضربه ۶۰ با او پیرامون آخرین وضعیت نماینده استان گفتگویی داشت که از نظر می گذرد:

شاهد خدمات دلسوزانه و ارزنده شما به ورزش و ورزشکاران چابهاری بودیم و حالا در کنار ساحلی بازان هستید، از اینکه همکاری خود را به عنوان سرپرست در تیم منطقه آزاد شروع کردید توضیح دهید؟

بعلت اینکه با اعضای هیئت مدیره باشگاه سواحل مکران از قبل آشنایی داشتم پیشنهاد سرپرستی تیم را دادند  و تصمیم گرفتم به کادر این تیم خوب ملحق شوم که امیدوارم مثمر ثمر باشم.

ظاهرا تیم با تغییراتی هم در ترکیب بازیکنان و هم در کادر فنی مواجه شده ، در مورد روند جذب این افراد توضیح دهید؟

بعد از ابلاغی که از مدیرعامل باشگاه دریافت کردم در اولین گام  و با  مشورت مسئولان باشگاه  از آقای مسعود غلامی که یکی از مربیان درجه یک فوتبال ساحلی کشور است  دعوت شد و پس از مذاکراتی که داشتیم به توافق نهایی رسیدیم.

سعی کردیم اساس تیم فصل قبل را حفظ کنیم و همچنین با جذب ۳ بازیکن جدید توانستیم نقاط ضعف تیم را از بین بیریم .

انتخاب غلامی منشا پیشرفت های خوبی  هم برای تیم بزرگسالان و هم تیم امید خواهد بود

علت انتخاب آقای مسعود غلامی بعنوان مربی چه بود ؟

آقای مسعود غلامی  یکی از بازیکنان سابق تیم ملی و لیگهای برتر فوتبال ساحلی است و حدود ۵ فصل بعنوان سرمربی در تیمها ی مختلف کشورمان و یک فصل هم بعنوان سرمربی تیم لیگ برتری آذربایجان  مشغول فعالیت بوده.  خوشبختانه با ارتباط خوبی که با ایشان از قبل داشتیم موفق شدیم رضایت او  را جلب تا از تجاربش  در تیم فوتبال منطقه آزاد چابهار استفاده کنیم. مطمئنا انتخاب او منشا پیشرفت های خوبی  هم برای تیم بزرگسالان و هم تیم امید خواهد بود و در نظر داریم بازیکنان خوبی را بتوانیم برای فصل های آینده لیگ برتر کشور پرورش دهیم.

از زمان شروع تمرینات و نحوه آماده سازی تیم بگویید، چه روندی طی شد تا اینکه حالا به شروع رقابتها رسیده ایم؟

برای آماده سازی تیم فقط حدودا دو هفته زمان داشتیم . از زمانی که مربی  و ۳ بازیکن جدید به ما اضافه شدند تمریناتی را روزانه در دو بخش داشتیم . آقای غلامی صبح ها کلاس تئوری برگزار می کردند و عصرها تمرین عملی داشتیم. تقریبا ۲۸  جلسه تمرین در استادیوم شهید پیوسته چابهار داشتیم.

زمان کافی برای کارهای تاکتیکی نبود و بیشتر روی هماهنگی بازیکنان تمرکز کردیم . فکر می کنم هنوز نیاز است این تمرینات و هماهنگی بیشتر شود . از بازی روز شنبه مقابل شاهین خزر رودسر که این اتفاق خواهد افتاد و تیم قطعا هماهنگی بیشتری خواهد داشت. علی رغم زمان کوتاه ولی منظم و حرفه ای پا به این مسابقات گذاشتیم .

مربیان قبلی در بازی هفته اول یکی از مشوقان اصلی تیم بودند

تغییرات باعث شد مربیان قبلی که بومی هم هستند کنار گذاشته شوند، نظر شما در این خصوص چیست و آیا این موضوع با چالش و مقاومت خاصی همراه نبود؟

دو تن از مربیان بومی این تیم که سالهای قبل در تیم زحمت بسیار زیادی کشیدند بنا به دلایل شخصی تصمیم به فعالیت در عرصه دیگری گرفتند . ما بعد از اینکه مطمئن شدیم قصد ادامه همکاری با تیم را ندارند مربی غیر بومی آوردیم و البته این دوستان همچنان کنار ما هستند و در بازی هفته اول هم   یکی از مشوقان اصلی تیم بودند. هیچ چالش خاصی نداشتیم و در کنار ما هستند و خواهند بود و حتی سرمربی جدید  از تجربیاتشان و شناختی که از بازیکنان دارند ، استفاده می کند.

تیمهای باشگاهی استان عمدتا با مشکلات و کمبودهای خاصی در لیگ های باشگاهی شرکت می کنند، حتی همین تیم منطقه آزاد در سالهای گذشته وضعیت خوبی نداشته، از شرایط این تیم در سال جدید بگویید؟

تیم فوتبال ساحلی منطقه آزاد هم از مشکلاتی که عمدتا تیمهای باشگاهی دارند مستثنی نیست و مطمئنا کمبودهایی از نظر مالی وجود دارد.  با همتی که اعضای خود باشگاه ، اعضای شورای شهرچابهار و همینطور مسئولان   پتروشیمی چابهار دارند امیدواریم  که این مشکلات  برطرف شود.

ظرفیت فوتبال ساحلی چابهار را چطور می بینید و فکر می کنید با توجه به شرایط اقتصادی چابهار ، چه اهداف و دورنمایی می توان برای این رشته ترسیم کرد؟

فوتبال ساحلی در چابهار و جنوب استان مطمئنا ظرفیت شگرف و بسیار نابی دارد. استعدادهای درجه یک و خوبی در این خطه در رشته های مختلف علی الخصوص رشته های آبی و ساحلی و بطور ویژه فوتبال ساحلی دیده می شود که البته شرایط اقتصادی حتما در پرورش بازیکنان خوب ،  تغذیه ، نوع پرورش تاثیر دارد .

امیداوریم تا جایی  که از دست ما برمی آید بتوانیم این شرایط را برای بازیکنان مهیا کنیم و دورنمایی که برای این رشته در استان متصور هستیم این است که تیم و بازیکنان ما در سطح درجه یک فوتبال ساحلی کشور بدرخشند و حتی تیمهای بیشتری از این استان در لیگهای برتر کشور داشته باشیم. همینطور در کنار آقای سعید پیرامون بازیکنان بیشتری به تیم ملی معرفی کنیم .

نتیجه بازی نخست را واگذار کردید؟ نظرتان در خصوص این بازی؟

بازی را با نتیجه نزدیک به حریف دادیم . بازی زیبایی بود  و از حق نگذریم تیم صدرشیمی یزد هم تیم منسجم و قدرتمندی بود.  تیمی کامل را در اختیار داشت اما ما متاسفانه فصل را با یک  دروازه بان شروع کردیم   . بازیکنان زمان بیشتری نیاز دارند ان شاءالله از بازی بعد می توانیم تیم منسجم تری را در بازیها ببینیم.

ورزشکاری که تماشاگر و بیننده نداشته باشد انگیزه نخواهد داشت

بازیهای این فصل را چطور می بینید ، چه جایگاهی برای تیم متصور هستید و آیا قرار است تیم در آینده تقویت شود؟

با توجه به اینکه ترکیب اکثر تیمها هم از لحاظ کادر مربیگری و هم از لحاظ بازیکن تغییر کرده نمی توان پیش بینی کرد ولی مطمئن هستم  جایگاه خوبی را در جدول خواهیم داشت و  امیدوارم روی سکو باشیم.

قرار است تیم را تقویت کنیم، یکی از بازیکنان اصلی ما  که  مهرشاد آگور هست به دلیل صادر نشدن کارت بازی به دیدار هفته اول نرسید اما از بازی بعد در کنار ما خواهد بود.  با یکی از بازیکنان ملی پوش هم مذاکره کردیم و تقریبا به نتیجه نهایی رسیدیم  و قرار است از نیم فصل به ما اضافه شود. ضمن اینکه یک دروازه بان لیگ برتری هم در راه پیوستن به تیم ما هست که ان شاءالله بتوانیم با تمام قوا بازیهای بعدی را انجام دهیم.

چرا برای پخش زنده رقابتها از شبکه استانی اقدامی نشد ؟ فوتبال ساحلی در استان بیشتر دیده شود قطعا به گسترش آن کمک می کند.

مطمئنا ورزشکاری که تماشاگر و بیننده نداشته باشد در هر رشته ورزشی که باشد حتی شطرنج ، آن انگیزه و انرژی لازم را برای ادامه مسابقه نخواهد داشت چه برسد به فوتبال . مخصوصا مسابقاتی که بصورت زنده پخش می شود انگیزه مضاعفی برای هر بازیکن ایجاد خواهد کرد.

پخش زنده مسابقات مطمئنا برای ما  خیلی مفید خواهد بود و انگیزه زیادی به بازیکنان ما خواهد داد و  هوادارانی که نمی توانند به ورزشگاه بیایند می توانند از طریق تلویزیون بازیها را ببینند . امیدوارم مذاکراتی را با مسئولان شبکه استانی هامون داشته باشیم و در صورت امکان و توافق بازیهای بعدی بصورت زنده پخش شود.

صحبت پایانی…

از پایگاه خبری ضربه ۶۰ که اطلاعات لازم از مسابقات و بازیهای استان و منطقه را به اطلاع مردم می رساند  تشکر می کنم . این کار حتما در   گسترش و بسط  رشته های مختلف ورزشی و  ارتقا کیفی مسابقات موثر است.

بعنوان صحبت پایانی می خواهم یک نکته را به مسئولان استان بگویم که این تیم در بالاترین سطح مسابقات فوتبال ساحلی کشور در حال رقابت است و شما بهتر از من می دانید که فوتبال ساحلی کشور ما زمینه رقابت با بهترین تیمهای دنیا را دارد و در کلاس جهانی است . خیلی  دوست دارم مسئولان  استان  این موضوع  را کاملا لمس کنند و بدانند در چه جایگاهی هستیم و تا جایی که می توانند به این تیم  بوِیژه تیمهای پایه این رشته کمک کنند.

با وجود مربی حرفه ای  درجه یک  که خودش به بازیکن سازی و استفاده از بازیکنان بومی علاقه و اعتقاد دارد با کمک مسئولان می توانیم بازیکن بیشتری جذب کنیم.

کد خبر 127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =